Ugnsgratinerad falukorv

Idag då jag kom hem från jobbet stod middagen färdig på bordet, det tycker jag är lyx, att min prins dessutom står och diskar nu är ännu mera lyx. Han skämmer då bort mig han!
Det vart iallafall en riktig klassiker: ungsgratinerad falukorv med potatismos, mycket smarrigt!
För 3-4 personer behöver du:
1/2 falukorvsring
1/2 gul lök
2 tomater
1 äpple
1 dl grädde
1,5 mjölk
1,5 tsk dijonsenap
riven ost

  • Skär jack i korvringen och lägg den i en ugnsform.
  • Hacka löken, riv äpplet och skiva/klyfta tomaterna, lägg detta runt korven.
  • Vispa ihop grädde, mjölk och dijonsenap, häll detta över grönsakerna och korven.
  • Strö över lite riven ost.
  • Gratinera i ugn ca 25 minuter i 200 grader.
  • Servera med potatismos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0