Flygande Jakob

Igår åt jag & min prins en super god middag. Till förrätt blev det fried cheese som vi båda älskar och till huvudrätt blev det flygande jakob. Allt vart så gott att vi åt så att vi inte orkade med efterrätten.
För 6-8 personer behöver du:
6 portioner ris
1 grillad kyckling
6 dl grädde
5-8 msk chilisås
svartpeppar
ev lite salt
1,5 pkt bacon
bananer (vilket jag utesluter ur receptet)
salta jordnötter

  • Koka riset enligt anvisningarna på paketet.
  • Under tiden riset så plockar du isär kycklingen så köttet är i småbitar.
  • Klipp baconet till så stora bitar du vill ha och knaperstek det.
  • Vispa grädden hårt och blanda sedan i chilisåsen och svartpeppar.
  • Då riset är färdigkokt lägger du det i botten på en ugnssäker form (för detta recept andvänder jag 2 st ugnsformar)
  • Fördela kyckling, bacon och banan över riset. Ev strör du över lite salt och svartpeppar. Sist brer du över chiligrädden och toppar med jordnöttern.
  • Gräddas i 225 grader i ca 15 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0