Kasslerpanna

Hittade ett super snabbt och enkelt recept hos kryddburken som både spar tid och disk eftersom du gör allt i samma panna. Jag använde en stekpanna med lite högre kant.  Super smaskigt var det dessutom också, ändrade lite i receptet men det är ju bara att slänga i vad du har hemma och krydda hur du vill, men här är iaf min variant:
För 4 portioner behöver du:
400 g kassler
färska champinjoner efter behag
3 dl risoni
1/2 dl vitt vin
1 st knorr fond du chef kyckling
ca 8-9 dl vatten
250 g sockerärtor
ca 3-5 tsk chilisås
vitpeppar

  • Dela champinjonerna i 4 delar.
  • Fräs på kasslern tillsammans med champinjonerna.
  • Häll ner risoni, vänt runt och tillsätt buljong och vin. Fyll på med lite vatten i taget, det är viktigt att det inte kokar torrt.
  • Skär sockerärtorna i bitar och lägg i dom på slutet.
  • Krydda med vitpeppar och chilisås.
Tips! Risoni är pasta som ser ut som ris, den finns då med andra ord bland pastan då du handlar. Risoni är perfekt att använda i sallader också.


Kommentarer
Postat av: pubes

sv: alright! men det kändes lite för avancerat för mina fötter, jag är nöjd bara om det är lite lack;)

2010-08-06 @ 12:44:44
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Vera

Hej på dig! Jag är med i en fototävlingen och ... du vet vart jag vill komma? Men som tur är behöver du inte rösta om du inte tycker min bild är värd det. In fact du kan igentligen bara radera denna kommentar om du nu känner för det. Det är också så att mamma själv har sagt till mig "Vera, jag tror inte du kommer vinna." Och jag vill bevisa att jag kan bli en av de tio med mest röster.

http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=7054 tack i förhand!

2010-08-06 @ 13:56:22
URL: http://suitedup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0