Julbak

I helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar och julbakat åt dom. Det vart 4 sorters kakor:
Syltgrottor som vi har bakat varje jul sedan jag var liten, receptet på dem hittar du här!
Kardemummasnittar är en kaka jag nyss upptäckt, supergod med mycket smak av kardemumma, receptet hittar du här!
Apelsinkryddkakor testade jag att baka för första gången och de blev precis så juliga och goda som jag hade hoppats på. Kommer lägga ut receptet på dessa lite senare i veckan.
Och så vart det knäckflarn som vi åt tillsammans med glass till efterrätten.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oh, dom där apelsinkryddkakorna såg jättesmaskiga ut! Här kommer jag definitivt titta in fler gånger!

2010-12-12 @ 21:06:59
URL: http://hannaochdagarna.blogg.se/
Postat av: Marre

Hej Elin!



Hoppas du kanner dig piggare!

Hade en mini-forkylning forra veckan jag med men nu ar det bra.

Jag och A-K ska baka peppisar imorrn.

Tankte bara paminna dig om att lagga upp receptet pa de dar apelsinkrydd kakorna nar du har tid. De verkar spannande :)



Manga Kramar!

2010-12-13 @ 22:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0