Super enkel strömming

Jag var inte som alla andra barn när jag var liten, då var "mömming" min absoluta favorit rätt.
Alltså strömming och tycker fortfarande att det är en av mina favorit vardagsrätter, speciellt om man serverar med potatismos och rivna morötter, tyvärr hade jag inga morötter hemma idag så gjorde en sallad på babyspenat, grön paprika, rödlök och svarta oliver, dvs de enda grönsakerna jag hade hemma, med lite fransk dressing på det så vart det inte så tokig trots allt!
Jag har inget direkt recept utan gör lite på måfå, men du behöver:
Fileéad strömming
Ströbröd
Salt
Kaviar
Dill

Blanda lite salt och ströbröd på en tallrik, doppa strömmingen med skinnsidan nedåt i blandningen. Lägg strömmingen på en plåt med bakplåtspapper och klicka ut lite kaviar och lite dill på varje filé, om du är skeptisk till kaviar så ta bara dill, men jag lovar att det är helt underbart gott även om det låter lite skumt! Sedan viker du den bara på mitten och in i ugnen, 225 grader i 5-10 min i övre delen av ugnen (ett snäpp över mittersta falsen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0