Biff stroganoff

Jag har inte ätit biff stroganof på flera år men så hittade jag ett recept som jag tyckte såg smarrigt ut och idag skred jag till verket och lagade det till middag! Riktigt gott, helt klart värt mödan att stå och strimla och hacka om man får en sådan mumsig middag!
För 4 personer nehöver du:
600 g lövbiff
2 gula lökar
250 g champinjoner
2 msk smör (till stekning)
1/2 msk paprikapulver
2 msk tomatpure
2 dl vatten
1 köttbuljongtärning
2 dl grädde
salt
svartpeppar

  • Skär kötter i strimlor, finhacka löken och dela svampen i bitar.
  • Bryn köttet i smör, krydda med salt och peppar och lägg det sedan åt sidan.
  • Fräs löken i några minuter, tillsätt sedan svampen.
  • Strö över paprikapulvret och rör om. Tillsätt tomatpure, vatten och smulad buljongtärning. Koka upp ock låt puttra i 5 minuter.
  • Lägg i köttstrimlorna och häll över grädden, låt puttra någon minut. Smaka av med salt och peppar.
  • Servera med ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0