Vegetarisk pasta med het tomatsås

Igår mötte jag upp tjejerna för ett glas vin på Invitos uteservering, hade super trevligt och hoppas på fler sådana varma kvällar framöver. Imorrn börjar min semester så jag hoppas att det blir sommar på riktigt nu!
Här är receptet på gårdagens väldigt enkla middag:
För 4 personer behöver du:
3 vitlöksklyftor
1/2 gul lök
400 g krossade tomater
1 röd chilifrukt
ca 20-25 svarta oliver
(ev lite champinjoner)
2 msk kapris
1 msk torkad oregano
salt, svartpeppar

  • Hacka löken fint, kärna ur och finhacka chilin, stek detta i en kastrull tillsammans med champinjonerna och vitlöken som du pressar ner.
  • Häll över de krossade tomaterna, kapris, oregano och oliverna som du grov hackat.
  • Låt koka tills nästan ingen vätska återstår (ca 15 min).
  • Smaka av med salt och peppar.
  • Servera med pasta och garnera med lite riven parmensan, några oliver och färsk oregano.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0