Biffgryta

Kom hem från jobbet och hade ingen aning om vad jag skulle göra för middag så tittade runt bland matbloggarna (dock kom jag inte ihåg på vilken blogg jag hittade receptet) och rotade lite i skåpen och hittade lite av varje som vart en grymt god gryta om jag får säga det själv!
För 2 personer behöver du:
260 g lövbiff
1/2 gul lök
lite purjolök
ca 4 st champinjoner
1/2-1 liten burk vattenkastanjer (ca 70-140 g)
1,5 dl creme fraiche
1,5-2 dl vatten
1/2 hönsbuljongtärning
1 msk sweet chili sås
1/2 tsk sambal oelek
1 vitlöksklyfta
0,5 tsk soya
svartpeppar
vetemjöl + mjölk till redning

  • Strimla lövbiffen och purjolöken, hacka den gula löken och skiva champinjonerna.
  • Fräs detta och pressa i vitlöken.
  • Häll på vattnet och lägg i buljongtärningen, låt puttra en stund.
  • Tillsätt creme fraiche, soya, sweet chili sås, sambal och krydda med svartpeppar.
  • Vispa ihop vetemjöl och mjölk, häll sedan ner det i pannan.
  • Låt puttra 5-10 min, lägg i vattenkastanjerna på slutet.
  • Servera med ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0