Kebabgryta

Här kommer receptet på en grymt god kebab gryta, tyvärr gör den sig inte så bra på bild! Receptet har jag hittat på en av mina favoritbloggar :ensidamedmat.blogg.se

Du behöver dessa ingredienser:


För 6 portioner behöver du:
4oo g kebabsplitt
2 gula lökar
6 stora champinjoner
1 paprika
1 vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater
5 dl grädde
1 köttbuljongtärning
2 msk kebabkrydda (jag använder santa marias)
salt
svartpeppar

  • Hacka löken, skiva champinjonerna, strimla paprikan.
  • Fräs lök, champinjoner, paprikan, kebakköttet och den pressade vitlöken.
  • Tillsätt krossade tomater, grädde, buljongtärning och kryddor.
  • Låt puttra en stund
  • Servera med ris.

Som sagt så smakar det mycket bättre än det ser ut på denna bild :)

 


Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej Elin! Vilken fin blogg du har. Och perfekt med en massa goda mattips. Om jag tar bort köttet (och vitlöken ;) så tror jag att det är en rätt för mig.



Hit kommer jag fler gånger!

Kram//Catrin

2010-03-04 @ 10:39:20
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0