Hallonpaj

Efter middagen tog jag en promenad med Maria i det regniga vädret, sedan gick vi hem till mig och åt mängder av smulpaj med marsansås. Receptet på den kommer från min vän Camilla, är riktigt glad att hon en gång i tiden bjöd mig på denna för den är verkligen ruskigt god! Absolut det bästa smulpaj recept jag någonsin ätit!
För 1 liten pajform behöver du:
hallon efter behag
100 g smör
2 dl vetemjöl
1 dl socker
ev potatismjöl (om bären är frysta)

  • Lägg bären i botten på pajformen.
  • Om du använder frysta bär strö över lite potatismjöl över hallonen, den blir annars lätt rinnig.
  • Blanda smör, vetemjöl och sockertill en smulig deg och strö detta över hallonen.
  • Gräddas i 225 grader i ungefär 20 minuter eller tills den fått fin färg.
Tips! Du kan såklart byta ut hallonen mot de bär du tycker bäst om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0