Västerbottens lax

Igår bjöd jag & Micke hem våra familjer på farsdagsmiddag. Det blev en riktigt god laxrätt som jag serverade med kokt potatis och en super god kall romsås. Receptet på laxen har jag hittat hos kryddburken.
För 4 portioner behöver du:
4 laxfileér i portionsbitar
150 g riven västerbottenost
100 g philadelfiaost
flingsalt
citronpeppar

  • Lägg laxen i en ugnsform. Strö över lite flingsalt och citronpeppar.
  • Rör ihop västerbottenosten med philadelfiosten och bred det över laxen.
  • Gratinera i 225 grader i 20-25 minuter.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken dotter man har, värsta "kockämnet".Micke vekar ha samma talang han också.Laxen var så god att jag drömmer om den än.KRAM KRAM KRAM

2010-11-22 @ 19:18:07
Postat av: Moa

Supergod lax verkligen. Åt den med den kalla fisksåsen och ugnspotatis. Riktigt gott! :)

2010-11-27 @ 18:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0