Krämig laxpasta

Jobbade i helgen vilket innebär att jag varit ledig hela dagen lång. Har bakat bröd, tvättat, spelat sällskapspel, lagat en god middag, tagit en kvällsprommis i regnet och gjort risgrynsgröt som jag tänkte äta till frukost imorgon. Middagen blev ett recept på en supergod laxpasta som jag hittade hos Malin. Enkel att göra och helt i min smak. Kommer verkligen göra det fler gånger.
För 4 port behöver du:
4 portioner pasta
4 laxfilér
2 gula lökar
salt
svartpeppar
citronpeppar
2 dl creme fraiche
en skvätt mjölk eller grädde
4 tsk dijonsenap
4 msk flytande honung
6 msk citronsaft
dill

  • Koka pastan.
  • Skär laxen i kuber och krydda med salt, svartpeppar och citronpeppar.
  • Hacka löken och stek den i lite smör en stund innan du tillsätter laxen. Låt steka tills laxen är igenomstekt.
  • Tillsätt creme fraiche. späd med en skvätt mjölk eller grädde.
  • Blanda ihop dijonsenap, honung och citronsaft. Häll ner blandningen i pannan.
  • Smaka av med dill och ev mera av kryddorna.
  • Blanda pastan med såsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0