"Fried cheese"

Detta är egentligen inte friterat som rubriken tyder på, men det smakar exakt som fried cheese, förrätten jag alltid äter mängder av då jag varit i Grekland så därav namnet.
För 2 portioner behöver du:
1 frp fetaost
1 ägg
vetemjöl
ströbröd
citron i skivor
  • Skär fetaosten på hälften och panera den genom att först doppa den i uppvispat ägg, sedan i vetemjölet, sedan i ägget igen och sist i ströbröd.
  • Stek den på låg eller medelvärme i smör tills den fått en fin yta, (det är viktigt att du inte har för hög värme den hinner då inte bli helt genom varm)
  • Servera den genast tillsammans med citronklyftor som du pressar rikligt över osten.

Tips! Jag använder alltid Zetas: äkta grekisk feta eller feta från ön Lesvos om jag ska ha fetaost, dom är överlägset godast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0