Kycklingfilé med grekiskt täcke

Detta underbara recept lagade min bror förra sommaren åt mig. Jag och Micke gjorde det igår och båda ger det högsta betyg, det är super enkelt att göra och gudomligt gott! Perfekt då man bjuder hem gäster.
För 2 portioner behöver du:
2 stora kycklingfileér
salt, svartpeppar
1 skiva franskbröd utan kanter
3-4 soltorkade tomater i olja
1 vitlöksklyfta
40-50 g fetaost
2 dl grädde
ca 2 msk chilisås
1 tsk soya

  • Stek kycklingen så den får fin färg. Salta och peppra.
  • Mixa brödet, tomaterna (+1 msk av oljan som tomaterna legat i), vitlöken och fetaosten.
  • Lägg kycklingen i en ugnsform och strö över det mixade över kycklingen.
  • Blanda grädde, chilisås och soya i en skål, häll detta kring kycklingen.
  • In i ugnen ca 20 minuter i 200 grader.
  • Servera med ris eller klyftpotatis.

Kommentarer
Postat av: Rikke

De där måste jag göra...:)

såg förjävligt gott ut!

2010-06-29 @ 16:30:21
URL: http://rikke84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0