Smördegsnurror med smak av cheddar

Ett enkelt och väldigt smarrigt tilltugg är dessa goda smördegssnurror. Vi åt dem tillsammans med avokadococktailen i lördags. Receptet kommer ur samma avsnitt ur "halv åtta hos mig".
För 4 personer behöver du:
1 smördegsplatta (färdigköpt)
5 msk cheddarost
1 ägg

  • Kavla ut smördegsplattan. (inte för tunnt, ca 25 cm lång och 12 cm bred).
  • Strö över osten och skär i 4 remsor som är 3 cm bred. Rulla ihop till en snurra. Om du vill kan du skära dom på mitten beroende på hur stora du vill ha dem.
  • Lägg dem på bakplåtspapper och pensla med uppvispat ägg.
  • Gräddas mitt i ugnen på 200 grader i ungefär 10 minuter.

Kommentarer
Postat av: Vera

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2012-03-19 @ 00:39:46
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0