Svärmors kycklinggryta

Här kommer ett tips på en smarrig gryta som är en av mina favoriter. Receptet kommer ifrån min fina svärmor.

För 6-8 portioner behöver du:

5-6 kycklingfileér

1,5 dl vatten

1,5 hönsbuljongtärning

1,5-2 tsk sambal oelek

1 purjolök

1-2 paprikor

3-4 dl creme fraiche

3 msk mango chutney

1-2 mangofrukter


 

  • Skär kycklingen i bitar i den storlek du önskar.
  • Bryn kycklingen. Tillsätt vatten, soya, sambal oelek och buljongtärningen. Låt koka 15 min.
  • Grov strimla purjo och paprika, rör ner. Tillsätt creme fraiche och mango chutney och låt koka 5 min.
  • Tärna mangon och rör ner den. Låt den bara ligga i tills den blir varm, kokar du med den för länge blir den mosig.
  • Servera med ris.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0