Vit chokladpannacotta med smak av kardemumma

Här kommer äntligen receptet på den underbara pannacottan jag och Micke åt för några helger sedan. Mitt nya favoritrecept på pannacotta faktiskt. Löjligt god!

För 4 portioner behöver du:


100 g vit choklad

1 tsk kardemummafrön

3 dl vispgrädde

1 dl gelesocker

bär (jag använde mig av passionsfrukt och blåbär)

 

 

  • Hacka chokladen i små bitar.
  • Mortla kardemummafrönen lätt.
  • Koka upp grädde och socker med choklad och kardemumma och låt sedan sjuda ca 0,5 minut så att chokladen och sockret smälter.
  • Häll smeten i 4 glas eller koppar och låt det stelna i kylen ca 1 timme.
  • Innan servering strör du över bär.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0