Tacotårta

Är proppmätt efter en super god middag bestående av tacotårta, guacamole och en fräsch sallad! Det är en mycket enkel och snabblagad rätt.
För en form behöver du (4-5portioner):
500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 paprika
1 gul lök
1 burk tacosås (jag använde mild)
1 vitlöksklyfta
3 dl creme fraiche
1 pkt philadelfiaost
1/2-1 frp tortilla bröd
riven ost
jalapeños

  • Stek köttfärsen tillsammans med tacokryddan, låt svalna.
  • Finhacka paprikan och den gula löken.
  • Blanda tacosås, creme fraiche och philiadelfiaost, pressa sedan ner vitlöken och tillsätt paprikan och den gula löken, sist blandar du ner köttfärsen.
  • Lägg ett lager köttfärs i botten på en ugnssäker form, sedan lägger du ett lager tortilla bröd (jag brukar klippa till mina lite), lägg sedan ett lager köttfärs, sedan ett lager tortillabröd osv, sista lagret ska vara köttfärs, strö sedan över jalapeños  och lite riven ost.
  • Gratinera i ugn 200 grader i ca 25 minuter, tills osten fått fin färg.

Tips! Vill du inte ha paprika i tacotårtan kan du byta ut det mot någon annan grönsak du vill ha eller så kan du ha både paprika och något annat, bara fantasin sätter stopp! Ibland brukar jag skiva tomater och lägga på det översta lagret.


Kommentarer
Postat av: Moa

Lagade den här smarriga till mig och storebror idag. Riktigt bra vart den, men oooj vad mastig den var :) Orkade bara en liten bit, så det blev ngra matlådor... Alltid bra att ha :)

2010-04-25 @ 01:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0