Torskgryta

Det har blivit dåligt med uppdatering för jag har jobbat hela helgen, igår hade jag önskat torsk till middag så Micke gjorde en smarrig torskgryta till mig! Ett enkelt recept som man slänger ihop på en kvart.
För 6 personer behöver du:
800 g torskfilé
600 g krossade tomater
2 dl grädde
1,5 msk vetemjöl (blandat med lite mjölk)
salt
citronpeppar
dill

  • Skär torsken i bitar.
  • Stek den i en gryta så den delar sig.
  • Tillsätt krossade tomater, grädde och kryddorna.
  • Värm upp och låt sjukda en stund, red av den med vetemjöl som du blandat med lite mjölk.
  • Smaka av och servera med kokt potatis.
Tips! Sattsa alltid på att köpa torsk av god kvalite, den billiga blir lätt seg och gummiaktig.

Kommentarer
Postat av: Camilla

De ska jag testa i morgon! Jag älskar din blogg!!!

2010-04-26 @ 18:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0