Snickers

Haha idag är jag verkligen på gång med inlägg, förvänta er inte att det kommer fortsätta såhär, det är väl nyhetens behag antar jag:)
Tog med mig lite rester sedan mitt födelsedagskalas på jobbet till fredags fikat och det gick verkligen hem, så här arbetskamrater kommer det efterlängtade receptet på härligt söta och sega snickers:
Du behöver:
I burk jornötsmör (340 g)
4 dl ljus sirap
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
18 dl rispuffar
375 g blockchoklad

Sjud jordnötsmör, sirap, socker och vaniljsocker i en jättestor gryta.
Blanda ner rispuffar i grytan och häll ut i en långpanna som du först klätt med plastfolie, platta ut blandningen.
Smält blockchokladen i vattenbad och häll den över.
Skär i bitar då den kallnat något.
Ser det inte smaskigt ut??
Receptet har jag tagit från "Monikas jul" och det väldigt enkelt att göra och tar inte alls lång tid, ungefär 20 minuter tog det för mig + tid för att svalna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0