La famiglia - recension

Förra veckan var jag & Micke några dagar i Stockholm, en av dagarna åt vi på en underbar italiensk resturang på kungsholmen. Den får verkligen bra betyg av oss båda. Servicen var verkligen super bra och maten var ljuvlig, det enda som drar ner betyget lite är uteserveringen som inte var så jättemysigt, dock vart man inte störd av trafik eller annat buller. Inne såg det däremot hur fint ut som helst.
Jag åt grillade lammkotletter, oxfilé och salsiccia med husets vitlökssmör -Underbart, har aldrig ätit saftigare oxfilé, salsiccian som jag var lite tveksam till var himmelsk god, lammet var oxå bra men inte det allra bästa jag ätit. Betyg 9/10, hade blivit en 10:a om lammet varit lite mera smakrikt.
Micke åt: kalvnoisetter med parmaskinka och färsk salvia, i en sås på vitt vin och smör.Till det husets kroketter. kalven smakade som god fläskfilé ungefär, parmaskinka gav en bra sälta, såsen hade kunnat vara fastare (spillvarning) men smaken var jättegod. Kroketterna var överraskande goda och inte det minsta torra. Betyg: 8/10
Och till efterrätt åt vi båda chokladglass blandad med maraschinolikör, marinerade röda bär och krossad rostad mandel, jag som egentligen inte är så förtjust i chokladglass fullkomligt älskade den. Betyg: 8/10
Och slutligen bjussar jag på två bilder på mig & min prins
Satsade 30 kr och vann 4 kg godis på grönan, inte illa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0