Fiskbullssoppa

För alla er som rynkar på näsan åt namnet på detta - Gör inte det för det är mycket godare än det låter! Jag tror till och med att det skulle gå hem hos er som inte gillar fiskbullar. Min pojkvän är inte kräsen men detta har jag aldrig fått laga åt honom så passade på nu när han inte är hemma!
För 4-6 personer behöver du:
1 gul lök
1 purjolök
1 pkt bacon
6-8 potatisar
1 liter vatten
2 st fiskbuljongtärningar
1 burk fiskbullar med skaldjurssås
2 dl mjölk
2 msk vetemjöl
1 dl creme fraiche
ca 1/2 msk timjan
dill att strö över vid servering

  • Skala och skär potatisen i tärningar.
  • Låt vattnet och fiskbuljongen värmas upp, lägg sedan i såsen från fiskbullarna och potatisen, låt koka ca 20 min.
  • Under tiden potatisen kokar: Hacka löken, skär purjo och klipp baconet i lagomt stora bitar. Fräs detta i en stekpanna. Lägg det sedan i potatiskasrtullen
  • Vispa ihop mjölk och vetemjöl, häll i det i kastrullen tillsammans med creme fraiche, låt koka upp.
  • Dela fiskbullarna på hälften och tillsätt dom samt timjan på slutet.
  • Strö lite hackad dill över vid servering.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ha, ha inte konstigt att Micke inte äter fiskbullar. Han är ju uppvuxen med en far som redan som lite sade att han inte gillade "dom där mjuka potatisarna". Kram

2010-05-24 @ 17:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0