Frikadeller i tomatsås

Idag testade jag ett nytt recept som jag hittat hos Kryddburken. För er som inte vet vad frikadeller är kan jag berätta att det är köttbullar som man kokar istället för att steka, fantastiskt  saftiga blir dom och med denna goda tomatsås blev dom super goda.
För ca 6 personer behöver du:
4 liter köttbuljong
2 dl mjölk
4 msk ströbröd
0,5 tsk vitpeppar
0,5 tsk salt
1 kg blandfärs
1 gul lök
800 g tomatsås (jag använde Barilla Arriabbiata)

  • Blanda ihop mjölk, ströbröd, vitpeppar och salt i en bunke. Låt stå en stund.
  • Riv löken och blanda ner i bunken tillsammans med färsen. Blanda väl.
  • Forma till små bollar.
  • Koka upp köttbuljongen och låt bollarna sjuda i ca 10 minuter så de blir genomstekt(ta upp en och dela på om du är osäker).
  • Värm tomatsåsen och vänd försiktigt ner frikadellerna.
  • Servera med spagetti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0