Köttfärssoppa

Jag vet att jag varit lite dålig på att uppdatera bloggen, men har fullt upp hela tiden med jobb, skola och annat så hinner inte riktigt med mig. Dessutom har jag mest lagat gamla recept som redan ligger ute på bloggen, man kan ju lixom inte testa nya recept varje dag :)
Idag blev det iaf en matig och god köttfärssoppa som jag verkligen kan rekomendera nu när det går mot kallare tider, tycker det är underbart att äta en varm soppa på höst och vintern.
För 4 portioner behöver du:
1 gul lök
2 morötter
400 g köttfärs
1 liter vatten
2 st köttbuljongtärningar
2 dl salsa (jag använder santa maria tex mex)
salt
svartpeppar
en aning vitpeppar
2-3 dl kokt pasta

  • Finhacka löken och riv moröttern grovt.
  • Stek köttfärsen smulig tillsammans med löken och morötterna i en stor kastrull.
  • Tillsätt vatten, buljongtärningarna, salsa, salt och peppar. Låt koka 5 minuter.
  • Tillsätt pastan på slutet.
  • Servera med en klick turkisk yogurt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0