Levergryta

Då börjar helgen närma sig sitt slut och jag måste säga att det har varit en underbar helg. Har bara gått med ett leende på läpparna hela helgen, varför avslöjar jag imorgon.
I veckan som var gjorde jag till Mickes stora förskräckelse levergryta, det är ju lite så med lever antingen älskar man det eller så hatar man det. Jag tycker i alla fall att det är jättegott.
För ca 6 portioner behöver du:
ca 750 g lever av ungnöt
3 morötter
1-2 msk vetemjöl
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
mjölk
10 kryddpepparkorn
4 lagerblad
vitpeppar
salt

  • Skiva morötterna.
  • Skär levern i mindre bitar.
  • Stek på levern, krydda med salt och peppar.
  • Strö över vetemjölet och häll på grädde, cremefraiche och en skvätt mjölk.
  • Krydda med salt och vitpeppar. Lägg i lagerblad och kryddpepparkorn och låt koka i ca 5 minuter. Späd eventuellt med mer mjölk tills såsen blir lagomt tjock.
  • Lägg i morötterna och låt småputtra under lock i 20-30 minuter. Smaka av med salt och vitpeppar.
  • Servera med ris eller potatis.


Kommentarer
Postat av: Julia

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 07:34:03
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0