Vit ischoklad med saffran

Hej allihopa! Det är nästan så att jag skäms över hur längesedan det var jag gjorde ett inlägg då jag ser hur många trogna läsare som dagligen kikar in här. Tiden räcker helt enkelt inte till. Men har några smarriga recept med julgodis som jag tänkte hinna att dela med mig av innan jul. Detta är super enkelt att göra och verkligen jätte smarrigt, receptet har jag hittat i tidningen hembakat.
För ca 30 st behöver du:
100 g kokosfett
200 g vit choklad
0,5 g saffran
1 sockerbit

  • Smält kokosfettet och chokladen tillsammans över vattenbad.
  • Mortla saffranet och sockerbiten till ett pulver och tillsätt i chokladsmeten.
  • Låt smeten svalna något och häll sedan upp den i små aliminiumformar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0