Varm toast med chevre, honung och rostade pinjenötter

Igår vart det som sagt 2rätters hemma hos oss. Förrätten var en varm toast med getost som var så sjukt god. Kommer definitivt göra den fler gånger. Enkel att göra var den också. Receptet har jag hittat i halv åtta hos mig kokboken.
För 4 personer behöver du:
4 skivor surdegsbröd (jag använde vanligt toastbröd)
4 msk smör
100 g skivad getost
50 g rostade pinjenötter
4 tsk flytande honung
1 msk olivolja
4 tsk balsamvinäger
40 g rucola

  • Rosta brödet i smör i en stekpanna.
  • Lägg brödet på en plåt, lägg över getosten och strö över pinjenötterna.
  • Gratinera mitt i ugnen i 225 grader i 10 minuter.
  • Ringla över honung, olivolja och balsamvinäger.
  • Toppa med rucola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0