Räk & kräftcocktail

Denna smarriga förrätt blev vi bjuden på hos min bror och hans sambo då vi var där på middag, självklart tog jag receptet och har även hunnit bjuda på den vid en tjejmiddag. Älskar denna sort av förrätter så såklart jag måste dela med mig av detta. 

För 4/ portioner behöver du:
1 schalottenlök
1 avokado
1 tomat
1 burk räkor (ca 250 g)
1 burk kräftstjärtar (ca 250 g)
1 msk dill
1 msk citronsaft
4 msk majonäs
0,5 dl kesella
salt
svartpeppar
citronskiva, salladsblad eller dill till garnering
 

  • Finhacka schalottenlöken och avokadon. 
  • Klyfta och kärna ut tomaten och hacka den sedan.
  • Låt räkorna och kräftstjärtarna rinna av, hacka dem sedan grovt.
  • Blanda samman allt och servera i cocktailglas eller fin skål. Garnerna med en citronskiva, dill och eventuellt ett salladsblad.

Kommentarer
Postat av: Moa

Gjorde den här förrätten häromdagen. Mycket god! Bytte dock ut kesella mot vrème fraîche :)

2012-10-16 @ 14:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0