FS LASIK

"Vid FS LASIK görs ett lock i hornhinnan med hjälp av en laserstråle. Du känner ett lätt tryck mot ögat och synen reduceras i ca 10–15 sekunder. Locket viks åt sidan och lasern formar om den främre delen av ögat så att synfelet korrigeras. Därefter läggs locket på plats och fäster snabbt"
Texten har jag lånat från Memira.se
Innan lasern sätts igång så skapas ett vakum genom att de trycker en grej väldigt hårt mot ögat, känns som om ögat trycks in i skallen. Det var det enda som gjorde lite ont av själva ingreppen, resterande gick mycket bra, det är klart att det kändes lite obehagligt - det är ju ändå ögonen det handlar om
Efter ingreppet sved det i ögat i 2-3 timmar, ungefär som man hade lök i ögonen, men man hade då bedövningsdroppar som tur var och så var jag välldigt ljuskänslig i ungefär 5 timmar så satt med nerdragna gardiner och solglasögon innomhus.
Men redan samma kväll var jag på studentmottagning och såg hur bra som hellst! Kunde arbeta dagen efter och det enda "problem" jag märkt av är att jag har lite torra ögon men har ju fått med mig ögondroppar mot det så det är ju lätt åtgärdat!
Nu funderar jag bara på varför gjorde jag inte detta tidigare? Det känns som en helt ny värld öppnat sig för mig!
Såhär rolig ser man ut med ögonskydden man ska ha då man sover de första dagarna

Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Hihi, åh vad skönt! Och vad modig du är. Jag hoppas att ögonen ska vänja sig snart och inte vara så torra.



Kram!

2010-06-13 @ 17:39:37
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0