Avokadococktail med räkor

Receptet på denna gudomliga förrätt hittade jag i ett "halv åtta hos mig" avsnitt för längesedan. Den går riktigt snabbt att sno ihop och är enligt mig som älskar avokado en riktig höjdare.
För 4 personer behöver du:
2 mogna avokado
2,5 dl creme fraiche
1 krm salt
0,5 kr citronpeppar
1 tsk fläder och citronbrännvin (kan uteslutas)
1 liten finhackad rödlök
60 st färska handskalade räkor
4 st dillvippor
4 små citronskivor

  • Mixa eller mosa avokadon med 2 dl av creme fraichen.
  • Krydda med salt, citronpeppar och ev brännvinet.
  • Skeda upp i cocktailglas.
  • Spritsa resterande creme fraiche runt kanterna och lägg rödlöken i mitten. Häng räkorna på kanten (15 st på varje glas)
  • Dekorera med dill och citronskiva.
  • Servera gärna med smördegssnurror som du hittar recept på här!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :)!

2012-03-18 @ 14:57:15
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0