Jordgubbsglass

Ingen är gladare än jag idag att det finns lite av jordgubbsglassen kvar i frysen som jag gjorde då Marre var här. Ligger nämligen hemma och är sjuk, febern har lagt sig men är rejält hängig och har ont i halsen. Finns det då något som är bättre än svalkande glass?? kan inte tänka mig det.
Du behöver:
200 g färska jordgubbar
90 g strösocker
1 äggula
1 msk citronjuice
2,25 dl mjölk
1 dl vispgrädde
  • Gör puré av jordgubbarna och blanda med citronjuice, mjölk, socker och äggulan.
  • Blanda jordgubbsblandningen med grädden.
  • Kör ner i glassmaskinen och följ anvisningarna som gäller för just din.
  • Enligt mig blir den allra bäst om den får stå i frysen en stund innan man äter den.
Söta saker
Skickar även in denna som mitt bidrag till månadens sötsak på söta saker (som är en grymt bra blogg med massa smarriga recept)

Kommentarer
Postat av: Linda&Ebba

Kan man göra utan glassmaskin?

2011-07-15 @ 16:56:20
URL: http://www.hundenebba.se
Postat av: Rikke

Alltså du har tamme tusan allt du:)

Tusen tack fina du!

2011-12-29 @ 13:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0