Pistageglass

I lördags gjorde jag samma glass som vi åt till chokladfondanten på nyårsafton. Verkligen den godaste glassen jag ätit. Pistagemassan köpte vi i Italien i somras men man bör kunna få tag på sådan i välsorterade eller delikatess butiker här tror jag. 

För 4 portioner behöver du:

Några matskedar pistagemassa efter tycke och smak (jag använde rätt mycket) 

8 st äggulor

5 dl vispgrädde

1 dl strösocker

4 msk hackade naturella pistagenötter

Grön karamellfärg 

 

  • Vispa först ihop äggulorna med pistagemassan. Sedan blandar du ner resterande ingredienser, sist karamellfärgen så den får lite roligare färg.
  • Kör i glassmaskin efter anvisningarna. Om du inte har någon glassmaskin kan du hälla i form och ställa i frysen, rör om var 10e minut medan glassen stelnar. 
  • Om du vill kan du dekorera med lite hackade pistagenötter vid servering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0